2010. március 19., péntek

Pilot: Jackie nővér (Nurse Jackie) 1x01-02

Nem, még mindig nem jó a gépem, de már rohadtul szégyellem ezt a pangást. (Meg fel is gyűlt már egy csomó írnivaló.) Előre bocsátom, hogy az élmény már elég régi, de ez nem akadályoz a kritizálásban. :-D



Igazából ezt a sorozatot nem terveztem megnézni, de ha már így elkezdték Mo-on... Tehát a sztori egy lestrapált nővérről szól, aki az egyetlen gyógyításhoz értő ember a kórházban (a történet szerint ez jött le). Ez akkora felelősség neki, hogy Vicodin-hoz kell nyúlnia és sutyiban kell sexelnie a raktárban azért, hogy ne dilizzen be. Mindezt persze úgy teszi, hogy otthon vár a gyerek meg a férj. Nagyjából képzeljük el House doktort nővér-bőrben és tegyük le őt a Grace Klinikánál, bumm így lett a Nurse Jackie. Jah és ha nem említettem fél órában per rész, ugyanis ez Showtime-os.

Nos kicsit többet vártam, mint amit kaptam. Maga a tény, hogy Showtime produkció, eszembe juttatja a Kaliforgiát, a Dextert meg a Nancy ül a fűbent, ami ugye alapból magasra teszi a lécet. Túl magasra. Természetesen ez is jópofa volt, de nem magával ragadóan. A poénokkal nem volt baj egyébként. Hatalmas dumákat eresztettek el, sok elmeroggyant karakter között mozgunk, viszonylag érdekesek voltak az esetek is (csak az első két részt láttam). Ezekkel nem is lenne baj. Sőt még főcím is van, ami manapság ritkaság számba megy. Ergo simán el lehet nézegetni ezt a sorozatot. Ha valaki kellemes kikapcsolódásra vágyik az nézheti, de ha tartalmasra akkor felejtős.

A problémám a fél órával van: nincs időnk semmire. Jackie családi életéről, az életviteli problémáiról, a néhány karakterünkről, és az éppen aktuális betegünkről is csak morzsákat kapunk, mert több nem fér bele. Így persze nem tud érvényesülni se a vígjáték vonás, se a dráma. Olyan semmilyen az egész. A rész végén az az érzése az embernek, hogy nem történt semmi. A megoldást nagyon hamar megkapjuk, szinte futószalagon. A nővér csoszlat egy kicsit a kórházban, és 3 perc alatt elvégzi azt a munkát amit House doki kb. 4-5 nap alatt. Utána meg látványosan kipiheni a fáradalmakat egy kis gyógyszer meg miegymás társaságában. És ezt bizony az arcunkba is tolják. Én még az első részben elvoltam a ténnyel, hogy "jujjj úgy eszi a vicodint mint a narkót" de ez úgy a hatodik jelenetnél már inkább egy másfajta megdöbbenést váltott ki: "most komolyan ilyen hülyének néztek?! éééértem enélkül is!".

Mint már említettem a karakterek jók lehetnének, DE a kevés idő alatt rájuk sem jut idő, úgyhogy megmaradtak felszínes szkeccseknek. Jackie-ről máig nem tudom eldönteni, hogy milyen is. A szakembersége a környezet miatt megkérdőjelezhetetlen, mert rajta kívül mindenki hülye. Vagyishát találóbb az ottani kórházi dolgozókra azt mondani, hogy minden nap olyan, mint egy elmegyógyintézetben a project-hét. Kérdem én mi lenne, ha funkcionáló orvosok vennék körül?! A válasz: A fő karakterünk magasból le lenne sz.rva. Így nem lenne sorozat. Nade nézzük el, mert ő egy elég érdekes ember emellett. Micsoda?! Van két szép lánya és egy dögös férje, erre ő dönget egy feleannyira sem izgató (számomra annyira mint egy porcelán tál) gyógyszertárossal. Az indíték erre a merényletre nem derült ki. A másik érdekessége meg a drogossága, amiről mondtam hogy nem érdekes. Ami tényleg felhozza a karaktert az pedig a stílusa. Egy erős "House lopás" személyiségre építettek egy nagyon felelősségteljes, betegorientált, szent embert. Ez elég durván ellentmond egymásnak vagy csak én gondolom így? Edie Falco jó színésznő, de külsőre annyira kiélten néz ki mint Meredith Grey 10 év múlva. (Hát ezért sem érdekel a szexuális élete.) Rajta kívül van egy doktornő aki utálja a betegeket, egy nővértanonc aki minden értelemben tök lúzer, egy doki aki idegességében melleket fogdos önkéntelenül, és egy hülye igazgató. De róluk ennél több nem igazán derül ki.

Összegezve nem nyújtott annyit a sorozat, hogy tovább akarjam nézni. Lehet később kinövi, de már említettem mit gondolok a "várom mikor lesz jobb" sorozatnézésről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése